Cele mai scumpe piese auto care pot să se defecteze la o mașină. Ce e mai păcătos, diesel sau benzină?
Cele mai scumpe piese auto care pot să se defecteze la mașina ta îți demonstrează că ar trebui să fii mai atent la stilul în care conduci, dar și la ce fel de mașină ți se potrivește. Fie că ai diesel sau motor pe benzină, toate sunt predispuse la defecțiuni, dar una dintre aceste categorii este mai pretențioasă și deloc prietenoasă cu buzunarul tău.
Mașina este, la fel ca oricare alt obiect, un bun supus constant la uzură. Cu cât o conduci într-un mod mai defectuos, cu atât riști să strici mai multe la ea. În România, indiferent cum ai conduce, tot o să ajungi cu mașina la service, fie din cauza gropilor care distrug o mulțime de piese, fie din cauza unor șoferi ignoranți care se ciocnesc de tine.
Noi excludem, în rândurile următoare, defectarea pieselor auto din cauza accidentelor. Acestea sunt excepții nefericite, dar chiar și în absența lor, tot vei vedea la un moment dat că ceva se va strica la mașina ta.
Piese auto care se strică: Cutia de viteze
Aceasta este una dintre piesele care se defectează cel mai des pentru că este și cea mai supusă la uzură. Totodată, este și piesa pe care nu poți s-o ignori când s-a stricat. Cutia de viteze se poate defecta și din cauză nu verifici nivelului uleiului din aceasta și circuli cu el scăzut, ori din cauza unui defect din fabricație. Depinde.
Cert este că, în funcție de mașina pe care o ai, prețul unei cutii de viteze poate fi de peste 900 de lei dacă vrei una nouă. Dacă iei de la dezmembrări, s-ar putea să fie mai ieftină, dar și pe acest sector al pieței au crescut prețurile și pot sări de 1.000 de lei.
Piese auto care se strică: Ambreiajul
O altă piesă care se defectează este ambreiajul, de obicei, cu tot cu volantă. Problema se întâlnește în special la șoferii începători sau la cei care au prostul obicei să țină pedala de ambreiaj apăsată și după ce au schimbat viteza. Din fericire, ai șansa să-l eviți dacă îți iei o mașină fără ambreiaj.
Altminteri, costul reparației ar putea să ajungă și la 1.500 de lei sau mai mult, n funcție de model și de service. De regulă, manopera e de 500 de lei sau mai mult, iar piesa, la rândul ei, poate să coste între 800 și 1.000 de lei la mașinile mai scumpe.
Piese auto care se strică: Caseta de direcție
Românii au cea mai multă experiență cu această defecțiuni din cauza calității execrabile a drumurilor de la noi. Din cauza gropilor, denivelărilor sau a pietrelor, caseta de direcție ajunge să „crape” la un moment dat. Dacă auzi bubuituri undeva în fața mașinii când mergi sau observi că mașina trage singură într-o direcție sau alta, s-ar putea să ai caseta de direcție defectă. Se mai poate să fie și de la capetele de bară, deci trebuie să mergi la service, să fii sigur.
Prețul piesei variază în funcție de tipul ei. O casetă mecanică este mai ieftină, 300 – 400 de lei, dar una hidraulică poate să sară de 800 de lei.
Piese care se defectează: Injectoarele
Injectoarele sunt cele care introduc carburantul în camera de ardere și cea mai evidentă cauză a defectării acestora este combustibilul de calitate mai proastă. Este recomandat să nu le iei de la dezmembrări dacă ai probleme cu injectoarele. Cele noi, însă, sunt destul de scumpe – 100 de euro unul singur.
Turbina de la motoarele diesel
Popular, noi îi spunem turbina, dar ne referim la turbosuflantă, care e o piesă esențială pentru mașinile diesel: folosește energia gazelelor de evacuare emise de motor pentru a comprima aerul care intră în acesta. Tot turbosuflanta este cea care dă motorului pe motorină mai multă putere, accelerare mai rapidă, și menține un consum de carburant scăzut și nivel de emisii poluante scăzut.
Chiar și second-hand poate să sară de 1.000 de lei, fără manoperă. Nou, piesa poate sări de 2.000 de lei, în funcție de modelul mașinii.
Acestea fiind zise, rezultă că mașinile diesel sunt mai pretențioase și mai greu de întreținut, fără să mai adaug că piesele sunt mult mai scumpe decât la cele pe benzină.